اخبار سال 1395

داشتن برند ملی یک الزام برای افزایش حجم صادرات است

يک شنبه ، 03 مرداد 1395

اشتراک گذاری

مشهد ـ مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از الزامات صادرات، یافتن بازار برای محصول موردنظر است و در راستای جلب نظر خریدار نیاز به کیفیت مرغوب و برند ملی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، علی رسولیان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی جایگاهی داشته باشیم باید در حوزه برند ملی کار کنیم، اظهار کرد: صادرات دو الزام اساسی دارد که یکی تولید کالای صادراتی و دوم بازاریابی است و برای بازاریابی و جلب نظر خریدار نیاز به کیفیت مرغوب و برند ملی داریم.

وی افزود: برند یک نیاز اساسی امروز برای حضور در بازارهای جهانی است و در حال حاضر کالاهای بسیار خوبی با کیفیت بالا در کشور داریم که برند نیستند درنتیجه خریداری نمی شوند.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بسیاری از کالاهای تولید داخل در کشورهای منطقه برند شده‌اند و در آن کشورها واحد تولیدی راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: هم اکنون در بازارهای جهانی بدون داشتن برند نمی‌توان کار کرد و متاسفانه ما در حوزه برندسازی بسیار کم کار کرده ایم.

رسولیان عنوان کرد: برند یکی از عوامل ایجاد مزیت رقابت‌پذیری است و زمانی واحدهای تولیدی می توانند در میان کالاهای رنگارنگ خارجی انتخاب شوند که علاوه بر کیفیت، برند ملی خود را ثبت کنند.

وی در ارتباط با اینکه آیا دولت برنامه خاصی برای حمایت از برندهای ملی دارد؟ اظهار کرد: برای کمک دولتی اختیارات ما محدود بوده و نمی‌توانیم کمک مالی و هزینه تبلیغات بدهیم و سازمان توسعه تجارت در این موضوع دخیل است، اما سعی کرده ایم برای کمک به تولیدکنندگان استان نمایشگاه‌هایی را در بازارهای کشورهای منطقه ایجاد کرده و با حضور شخص استاندار از آنها حمایت کنیم.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: خراسان رضوی نسبت به سایر استان های کشور برندهای بهتری به ویژه در لوازم خانگی و مواد غذایی دارد، هرچند که در حوزه برندسازی خیلی کار نکرده ایم و علیرغم توانمندی های موجود آنطور که باید این بخش مورد حمایت واقع نشده است.

اخبار سال 1396