اخبار سال 1395

فرهنگ بازپس‌گیری کالاهای فروخته شده در اصناف مشهد نهادینه می‌شود

اشتراک گذاری

رئیس اتاق اصناف مشهد مقدس گفت: فرهنگ بازپس‌گیری کالاهای فروخته شده در اصناف مشهد نهادینه می‌شود.

محمود بنانژاد در گفت‌وگو با دبیرخانه چهارمین همایش برندینگ با بیان اینکه برند در اصل یک هویت برای کالای تجاری بوده که ایجاد و نگهداری آن هزینه‌هایی را به دنبال دارد، اظهار داشت: زمانی یک برند می‌تواند موفق باشد که کیفیت و قیمت تمام شده آن نسبت به سایر کالاهای تولیدی بهتر باشد و در این صورت است که می‌تواند وفاداری مشتری را جلب کند.

وی افزود: آنچه که مسلم است دنیای امروز، دنیای مشتری‌مداری است و دیگر قیمت ملاک خرید نبوده و برای اینکه یک کالا با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود کیفیت، بسته‌بندی و خدمات پس از فروش خوبی باید داشته باشد.

بنانژاد یادآور شد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا در اصناف این فرهنگ را ترویج کنیم که کالای فروخته شده پس گرفته شود چون زمانی یک برند موفق خواهد بود که بگوید اگر کالا را قبول ندارید، آن را پس می‌گیریم.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: همیشه تولیدکنندگان آزمایش‌های مختلفی انجام می‌دهند تا بتوانند ذائقه مشتری خود را فهمیده و هم گام با آن حرکت کنند و با پس‌گرفتن کالا نه تنها از نوع سلیقه مشتری باخبر می‌شود بلکه می‌تواند کار خود را گسترش دهد. 

وی با اشاره به اینکه با ثبت برند و توجه به مرغوبیت کالا می‌توان اعتماد خریدار را جلب و کمک شایانی به مصرف تولیدات داخلی کرد، گفت: متاسفانه مردم با تصور اینکه کالای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است استقبال کمتری نسبت به خرید داخلی دارند و ایجاد برندهای ملی به بازار کشور و توسعه اشتغال‌زایی کمک زیادی می‌کند.

بنانژاد در ارتباط با نقش اصناف در ترغیب مردم به خرید کالای داخلی اظهار داشت: تولید و توزیع دو زنجیره متصل به هم هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند به یک منافع ملی مشترک دست پیدا می‌کنیم در نتیجه هر دو واحد توزیعی و تولیدی باید در راستای تبلیغ برندهای ایرانی حرکت کنند.

وی در پایان بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی از موقعیت و جایگاه برند خود آگاهی ندارند که این موضوع مشکلات فراوانی همچون سوءاستفاده از برند آن‌ها را به‌دنبال دارد و به‌نظر من برگزاری همایش برندینگ توسط انجمن مدیران آن هم در چهار سال متدوال کمک شایانی به تولیدکنندگان می‌کند تا از خطرات این حوزه آگاهی بیشتری پیدا کنند.