اخبار سال 1395

نبود فضای رقابتی قدرت برندهای ملی را کاهش داده است

اشتراک گذاری

رئیس کانون انجمن های کارفرمایی صنایع استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه امروز در حوزه برندسازی ضعیف شده‌ایم، چون فضای رقابتی وجود ندارد و شرایط کاملاً نامساوی است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از انجمن مدیران صنابع خراسان، محسن شرکاء با بیان اینکه داشتن برند یا هویت برای تولید بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: برندهای معروفی در پوشاک، لوازم خانگی، مواد غذایی و ... در کشور داریم که در منطقه و خاورمیانه حرف نخست را می‌زنند اما متاسفانه امروز در حوزه برندسازی ضعیف شده‌ایم، چون فضای رقابتی وجود ندارد و شرایط کاملاً نامساوی است.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که هزینه‌های سربار تولید کاهش پیدا نکند رقابت با کالای خارجی بسیار سخت خواهد بود، اظهار کرد: متاسفانه حمایت خوبی از واحدهای تولیدی نمی‌شود به گونه‌ای که قیمت تمام شده کالای داخلی گران تمام می‌شود.

رئیس کانون انجمن های کارفرمایی صنایع استان خراسان رضوی ادامه داد: آنچه که رقابت بین تولیدات داخلی و خارجی را سخت می‌کند، نظام بانکی و امور مالیاتی حاکم بر کشور است و اگر شرایط برای تولیدکنندگان داخلی مساوی و مشابه بازارهای خارجی شود بدون تردید کالای ایرانی با اقبال بیشتری برای خرید مواجه می‌شود.

شرکاء خاطرنشان کرد: در حال حاضر برندهای صنعتی استان دستخوش یک سری موانع شده‌اند و بستر مناسب برای فضای رقابتی وجود ندارد درنتیجه در حوزه برندینگ خیلی قوی ظاهر نشده‌ایم که این خود نقطه ضعفی بوده که با ثبات در سیاست‌گذاری‌ها و تفکر تولید محور می‌توان آن را حل کرد.

وی با اشاره به برداشت اشتباه برخی افراد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر قبول نداشتن برند، عنوان کرد: قطعاً منظور رهبر معظم انقلاب از این موضوع برندهای خارجی بوده چون در سخنرانی‌های ایشان مکرر می‌بینیم که بر تولید ملی و هویت کالای داخلی تاکید دارند و به کالاهای ایرانی افتخار می‌کنند.

رئیس کانون انجمن کارفرمایان صنایع و معادن خراسان با تاکید بر اینکه برند حیثیت و هویت یک کشور است، افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصادی مردمی محور بوده که در این زمینه نیازمند هستیم دولت بنگاه‌داری خود را کاهش دهد تا سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید آمده و از این طریق شاهد توسعه اشتغالزایی باشیم.