اخبار سال 1395

نقطه‌ضعف تبلیغات کالاهای ایرانی در چیست؟

اشتراک گذاری

رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی گفت: متاسفانه ما تبلیغات قوی و موثر در حوزه بازرگانی نداریم و اغلب تبلیغاتی که در رسانه ملی و بیلبوردهای شهری نمایش داده می شود یا بسیار ضعیف بوده و یا الگو گرفته شده از سایر کشورهاست.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، نسرین یوسفی با بیان اینکه برند عامل مهمی در انتخاب کالا توسط مصرف‌کننده است، اظهار کرد: جامعه امروز ما بیشتر به دنبال کالاهای برند خارجی و وارداتی بوده و اصلی‌ترین دلیل این موضوع عدم پرداختن به برند ملی است.
وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای ایرانی با کیفیت چون نام تجاری مشخص ندارند نتوانستند جایگاه واقعی خود را بدست آورند و هم‌اکنون به خوبی می‌بینیم زمانیکه یک مجتمع تجاری در آستانه بازگشایی قرار دارد در تبلیغات خود از حضور شرکت‌های برند خارجی استفاده می‌کند و این موضوع را افتخاری برای خود می‌داند.
رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی نسبت به برند آگاهی ندارند و نمی‌دانند که با داشتن هویت و یک نام تجاری مشخص تا چه میزان فروششان افزایش می‌یابد، و همچنین اگر تعللی برای ثبت برند خود کرده باشند ممکن است با سوءاستفاده شرکت‌های داخلی و خارجی مواجه شوند.
وی همچنین با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید ملی است، عنوان کرد: در صورتی می‌توانیم این فرمایش رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشیم که فرهنگ استفاده از کالای داخلی را در میان مردم جا بیندازیم و در این راستا نیازمند افزایش کیفیت تولیدات و توجه به برندهای داخلی هستیم.
رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از ضعف‌های ما در برند، به موضوع تبلیغات مرتبط می‌شود متاسفانه ما تبلیغات قوی و موثر در حوزه بازرگانی نداریم و اغلب تبلیغاتی که در رسانه ملی و بیلبوردهای شهری نمایش داده می شود یا بسیار ضعیف بوده و یا الگو گرفته شده از سایر کشورهاست.
یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به تبلیغات و افزایش کیفیت کالا همراه با قیمت تمام شده مناسب به خوبی می‌توانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم اما متاسفانه در تمامی این بخش‌ها با ضعف های مواجه هستیم که باید توسط کارشناسان بررسی و راهکار ارائه داده شود.