اخبار سال 1395

برندسازی به اقتصاد کشور و اشتغالزایی کمک شایانی می‌کند

اشتراک گذاری

مشهد ـ رئیس انجمن مواد غذایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برندسازی به اقتصاد کشور و اشتغالزایی کمک شایانی می‌کند،‌ گفت: غفلت در حوزه صادرات اقتصاد را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، محمد استادی با بیان اینکه برند زیرساخت های تولیدی بزرگ می خواهد، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه تولید بعد از پیروزی انقلاب به شکل فردی ایجاد شد و در آن زمان هنوز فرصت ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ نبود و امروز نیز تولید به طبع اقتصاد کلان کشور دستخوش تلاطم شده و آنقدر تولیدکنندگان با مشکلات فراوانی مواجه هستند که نمی توانند به همه مسائل بپردازند.

وی افزود: آنچه که مسلم است برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت با همتاهای خود نیاز به تقویت تولیدات و کیفیت پذیری همراه با قیمت مناسب داریم اما تمام این موارد بدون تبلیغات در بازارهای خارجی جوابگو نخواهد بود.

استادی ادامه داد: قطعا زمانی می توانیم تبلیغات موثری داشته باشیم که در حوزه برند شدن یک کالا به قدر کافی کار کرده و تنوع محصولات خود را مطابق نظر مصرف کننده ارتقا دهیم.

رئیس انجمن موادغذایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برندسازی به اقتصاد کشور و اشتغالزایی کمک شایانی می کند، گفت: صادرات خراسان رضوی بیشتر در حوزه موادغذایی و قطعات خودرو بوده اما طی سال های اخیر مشکلات صادراتی افزایش یافته و به طبع آن نیز میزان صادرات کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: هنگامی که کشورهای همسایه ما در بازار هدف کالاهای خود را با قیمت های پایین تری عرضه می کنند قطعا میل خریدار نسبت به کالای ایرانی کاهش می یابد و اگر به همین شکل نسبت به موضوع صادرات غفلت کنیم ضربه های جدی می خوریم.

استادی با بیان اینکه توجه به برندینگ ما را در حوزه صادرات قوی تر می کند، عنوان کرد: اگر در حوزه برندسازی تولید ملی کار کنیم نه تنها موفقیت بیشتری در صادرات خواهیم داشت بلکه در داخل کشور نیز تمایل مصرف کالای داخلی افزایش پیدا می کند.

رئیس هلدینگ صنایع غذایی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همچنین یکی از موضوعاتی که هم اکنون وجود دارد این است که بسیاری از تجار کشور از اهمیت برند اطلاعات کافی ندارند در صورتی که برند فقط منحصر به علامت تجاری یک کالا نیست و خوشبختانه در راستای معرفی برند انجمن مدیران صنایع خراسان در سال های اخیر فعالیت های خوبی همچون برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی داشته که برای زمینه آشنایی فعالان اقتصادی بسیار مفید بوده است.