غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران درهشتمین مراسم سالانه تجلیل از برندهای برتر خراسان رضوی:
▪️▪️با توجه به موانع و چالش های موجود، امروز به نظر می رسد که بیش از برندسازی، شاهد برندکُشی هستیم. چه بسا برندهای موفقی بوده اند که در برههای جایگاه خوبی در عرصه اقتصاد و تولید داشتند اما امروز دیگر اثر و نشانی از آن ها نمی بینیم و این روند ما را نگران می کند.
▪️▪️باید اذعان کنیم که در قبال برندهای موفقی که در گذشته وجود داشتند همچون آزمایش، ارج و... نمونه های موفقی خلق نکرده ایم و حتی ظرفیت آن ها را نیز از دست داده ایم. باید بررسی شود که چرا این نامهای بزرگ دیگر فعال نیستند؟
▪️▪️در حوزه برندینگ مهم ترین مسئله یافتن «رمز ماندگاری برند» است و متاسفانه کمتر به این مقوله توجه می شود و زمینه ها، الزامات و اقتضائات این ماندگاری مدنظر مدیران بخش خصوصی و متولیان اجرایی قرار می گیرد.
▪️▪️آنچه برندی را ماندگار می کند، نحوه حرکت آن با زمانه است؛ اینکه آیا برند از تغییر و تحولات علمی روز در طول زمان بهره می گیرد یا خیر