فلسفه وجودی همایش برندینگ و هدف از پایهگذاری مدل ارزیابی 360 درجه (پرسشنامه پیش رو) نزدیک کردن قابلیتهای رقابتی صنایع و بنگاههای اقتصادی به کلاس جهانی بوده است. با توجه به نقش مؤثر آموزش در سلسله همایشهای برندینگ، انجمن مدیران صنایع خراسان در یازدهمین سال فعالیت دبیرخانه دائمی همایش برندینگ، بهپاس همراهی صاحبان محترم صنایع و کسب شناخت و آگاهی نسبت بهضرورت مباحث برندینگ، جهت تکمیل رسالت آموزشی خود پرسشنامه ارزیابی برند را در سطوحی سادهتر اما بومی شده و تخصصیتر ارائه میدهد. امسال کمیته علمی همایش برندینگ با نگاه به الزامات و نیازها و تجارب یازده سال گذشته، پرسشنامه ارزیابی برندینگ را بر اساس دوره عمر سازمان در سه سطح نوپا، درحالرشد و رشدیافته (بالغ) تدوین کرده است، به طوری که هر سطح، ساختار و نظام و مقتضیات مربوط به همان سطح از دوره عمر سازمان را بررسی کرده و از یک الگوی مبتنی بر رویکرد یکپارچه (360 درجه) پیروی میکند. امید است تا این سادهسازی بتواند راهنمای همه انواع کسبوکارهای کوچک تا بزرگ اعم از خدماتی و تولیدی، اصناف و صنایع محلی و صادراتی و... قرار گیرد. تکمیل پرسشنامه مذکور نهتنها به سازمانها کمک میکند تا وضعیت موجود را ارزیابی کنند، بلکه کمک میکند تا برنامه و چشمانداز بهروز شده را برای کسبوکار خود ترسیم نمایند.
دوره عمر سازمانی
سازمان های نوپا : سازمانهای نوپا: سازمانهای نوپا کسبوکارهای تازه تأسیسی هستند که با یک ایده کارآفرینانه و برنامه تجاریسازی وارد اکوسیستم اقتصادی شدهاند. این سازمانها با چالشهایی مانند عدم قطعیتهای بازار، فقدان مشتریان ثابت، عدم دسترسی به منابع مالی کافی، نبود اطلاعات و سوابق و دانش کافی در تیم، عدم وجود فرایندهای رسمی و استاندارد، ناسازگاری با قوانین و مقررات متغیر، رقابت با شرکتهای بزرگ و قدرتمند و عدم تعادل بین رشد و کیفیت مواجه هستند. سازمان های در حال رشد : سازمانهای در حال رشد بنگاههای اقتصادی قوامیافتهای هستند که مخاطبانشان مشتریانی منتخب هستند و هنوز میزان فروش و نفوذ آنها در بازار کامل نشده است، به همین دلیل، تمرکز آنها هنوز بر رقابت و گسترش سهم بازار است. این سازمانها میل به کمال داشته و در این مسیر حرکت میکنند. در نتیجه، بدنه و کیفیت این سازمانها در حال رشد است و آنها به فکر تخصصی کردن مسئولیتها و واحدهای مختلف کاری خود هستند و بهآرامی درک میکنند که استقرار سیستم و ساختار و پیادهسازی استانداردها ضروری است. چنانچه این سازمانها به ساختارمندی پیکره و ارتقای ظرفیت عملیات و هماهنگی در سازمانهایشان اجازه دهند، میتوانند به فکر تنوع محصولات و تکمیل خدمات نیز باشند؛ بنابراین، تمرکز آنها بر توسعه شبکه توزیع و بهبود زیرساختهای کسبوکار نیز میباشد. سازمان های رشد یافته : سازمانهای بالغ و رشدیافته شرکتهایی هستند که در فرایندهای خود و تعامل با محیط (اکوسیستم اقتصادی) به حالت پایداری نسبی رسیده و سهم قابلتوجهی از بازار را دارند. این سازمانها مدل کامل کسبوکار خود را پیدا کردهاند و با استفاده از قالبهای قوامیافته برند خود و با سطح بالای نوآوری و آیندهنگری، سعی در حفظ جایگاه خود در بازار، رقابت با رقبا، تأثیرگذاری بر جامعه و حل مسائل جدید دارند. برند این شرکتها بهعنوان یک عامل اعتمادساز و ارزشآفرین در بازار شناخته شده است و با موجودیتی شاخص و برجسته در بازار عمل میکنند. ضمن تشکر از مشارکت شما در این ارزیابی، لازم به ذکر است هر بنگاه اقتصادی بر اساس اظهارات خود بهصورت پیش فرض به پرسشنامه یکی از سه سطح مذکور هدایت می شود و صرفًاً در همان سطح امکان دانلود و دسترسی به پرسشنامه ارزیابی برند را دارد. بنابراین، تقاضا میشود در انتخاب گزینهها دقت فرمایید. لطفاً توجه داشته باشید که این صفحه صرفاً برای همایش برندینگ سال 1402 طراحی شده است و تا تاریخ ۵ مهرماه اعتبار دارد و پس از آن، دسترسی به این صفحه غیرفعال خواهد شد.