اخبار سال 1400

زبان پارسی و مادریمان را شهید نکنیم

اشتراک گذاری

رضا حمیدی ریاست انجمن مدیران صنایع خراسان عنوان کرد: در چنین ایامی برندینگ پدیده ای است که در 10 سال اخیر در کشور رونق بیشتری یافته، انجمن مدیران صنایع خراسان توانست در هشت همایش سال های قبل با کمک اساتید و متخصصین محترم مارا با مقوله برندینگ و ارزش و اثرات آن در اقتصاد امروز کشور و جهان آشنا نماید.

امسال نیز با برگزاری نهمین همایش برندینگ و استقبال خوب شما، امیدواریم وظیفه خود را بخوبی انجام دهیم. بدیهی است مطالب اصلی و کلیدی را اساتید و متخصصین محترم مطرح نموده اند، ولی بنده به عنوان یک صنعتگر با بیش از 58 سال سابقه کار به چند مورد تجربی اشاره می نمایم:

  • برای یک برند وقتی موفقیت حاصل می شود که بتواند با تلاش های صحیح در دل مشتری جای بگیرد؛ رقع نیازهای مشتری، کلید موفقیت یک برند است. مشتری وفادار نه تنها خود، بلکه به دیگران نیز توصیه می نماید کالای شمار را خرید نماید. پس، نباید از ارزیابی مداوم میزان احساس و رفع نیاز مشتری غافل بشویم و تجوه نماییم که میزان آگاهی و مدیریت بر ذهن مشتری، میزان توفیق برند را تضمین می نماید، به خصوص اکنون که برندهای نو ظهوری مرتبا خلق می شوند.
  • امروز اکثر مشتریان ارزش کالای مورد نیاز را با اسم و رسم و شهرت آن که عملا همان برند است می سنجند، لذا نباید از ارتقا در کیفیت، نوآوری و خدمات غافل شویم.
  • انتخاب نام خوب برای محصول ضروری ولی کافی نمی باشد، این معجزه برند است که یک نام عادی را به نامی قدرتمند تبدیل می نماید؛ امروزه قشر جوان بیشتر به برند توجه می نماید و توصیه می نمایم از حضور گسترده در فضای مجازی غفلت ننمایید.
  • یک برند قدرتمند باعث اعتماد بیشتر مردم و تصمیم گیری سریع تر و راحت تر مشتریان می گردد.
  • صدا و سیما بهتر است در ضوابط گزینش آگهی های تبلیغاتی، از تعاریف آنچنانی که موجب برندسازی کاذب می گردد، خودداری نماید.
  • یک برند قدرتمند باید مشارکت در مسئولیت های اجتماعی را نه برای تبلیغات، بلکه به عنوان یک وظیفه معنوی به آن توجه نماید.
  • در انتخاب نام برند، به زبان پارسی و مادری توجه نماییم.
  • تاثیر قدرت برند در رشد فروش، انکار ناپذیر است و نهایتا دارایی ارزشمند ولی غیر ملموس بنگاه اقتصادی می باشد.
  • توجه به اصول صحیح برندینگ، محوری پایدار برای رقابت پذیری و توسعه اقتصادی و گسترش صادرات می باشد.
  • برای حفظ و توسعه یک برند باید با تولیدات غیر استاندارد و غیر مجاز زیر پله ای که بعضا با نام برندهای خوب عرضه می شوند برخورد جدی گردد.

از هموطنان عزیزمان خواهشمندم با خرید تولیدات و برندهای نام آشنای ایرانی، فرهنگ خرید کالای خارجی را که امروزه تبدیل به یک سیاست استعماری گردیده است را از بین ببرند.