اخبار سال 1400

برندسازی تنها در حوزه تولید نیست؛ بلکه در حوزه خدمات نیز برندسازی خوبی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد ضمن قدردانی از حضور مدیران در نهمین مراسم معرفی و تجلیل از نشان های تجاری برتر استان خراسان رضوی گفت: با توجه به برگزاری نشست‌های حوزه برندینگ در چند سال اخیر، در ۹ دوره برگزاری قبلی این همایش، برندهای برتر حوزه اصناف مشهد در هفت دوره حضور داشته اند و مشارکت خوبی را از خود به ثبت رسانده اند

او با اشاره به ارائه خدمات بهتر برای افرادی که می خواهند در حوزه برندینگ شرکت کنند، افزود: برندینگ نیازمند ساخت کلینک مشاوره برای عواملی همچون ارائه خدمات ارزشمند، ارتباط با مشتری و جلب رضایت است.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف ایران ایجاد یک کلینیک "مشاوره برند" را در مشهد ضروری دانست و افزود: این کلینیک می تواند به بنگاه های اقتصادی کوچک بویژه در حوزه اصناف برای جلوگیری از ضرر و زیان آنها ناشی از سوءاستفاده از نام برند و ارائه مشاوره های لازم در حوزه های خدمات، ارتباط با مشتری و جلب رضایت مخاطب کمک شایانی نماید

وی همچنین ارایه مشاوره های لازم برای شفاف شدن فعالیت های اقتصادی به بنگاه های تولیدی به عنوان یکی از شاخص های تبدیل به برند شدن را از دیگر خدماتی برشمرد که کلینیک مشاوره برند می تواند به فعالان اقتصادی بدهد.

وی با اشاره به اهمیت کلینیک برند برای حمایت از فعالان این عرصه گفت: برخی از صاحبان برند از ترس مواجه شدن با خطرات مالی و... از اینکه درمیان برندهای برتر قرار بگیرند، خودداری می کنند؛ زیرا این نگرانی را دارند که ممکن است در صورت کسب شهرت، مالیات بیشتری بپردازند.

بنانژاد تاکید کرد: امروز با شفاف بودن حساب ها و عدالت مالیاتی و مشورت دادن در این حوزه به واسطه کلینیک برند، می توان این مساله را برطرف کرد.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: افراد مدت زیادی به دنبال راه اندازی برند خود هستند، اما به دلیل اینکه مشاوره تخصصی به آن‌ها داده نمی‌شود، متاسفانه از تجربه و ارتباط مداری با مشتریان خود بهره نمی‌برند.

بنانژاد با اشاره به مهم‌ترین عاملی که در حوزه برندینگ باعث ایجاد اختلال می‌شود، بیان کرد: سرقت ایده مهم‌ترین عاملی است که صاحبان برند‌ها را به چالش می‌کشد و  باعث ناعدالتی مالیاتی خواهد شد.