اخبار سال 1401

برندینگ کلید توسعه صادرات است

اشتراک گذاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صدور جواز تاسیس تولیدات بدون کارخانه در خراسان رضوی با هدف اثرگذاری بیشتر و کاهش هزینه‌های بخش تولید انجام می‌شود و این موضوع در اولویت اقدامات اقتصادی استان قرار دارد.

امیررضا رجبی روز چهارشنبه در دهمین همایش نشان تجاری با محوریت سیستم‌ازی و ماندگاری برند افزود: تولید بدون کارخانه به این معناست که یک تولید کننده حرفه‌ای با استفاده از برند یکی دیگر از صنایع، از مزایای آن جهت فروش محصولات خود بهره می برد که این موضوع به سبب شراکت در ظرفیت‌های حاصله به نفع صنعت و تولید است.

وی حفظ و ماندگاری برند را راز توسعه اقتصادی دانست و اظهار داشت: حفظ و ارزش‌گذاری برندها یکی از اهداف استراتژیک است، واحدهای اقتصادی با اعتماد سازی و در نهایت داشتن مشتری می توانند به این مهم دست یابند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ارزش گذاری برند در موضوعات مختلف در حال پیگیری است، چراکه یکی از معیارهای اصلی صادرات وجود کالاهای با نام و نشان است. علاوه بر آن اگر کالاهای با کیفیت در قالب برندهای معروف قرار گیرند، سودآوری یک موضوع بدیعی خواهد بود.

رجبی با بیان اینکه صیانت حقوقی از برندها یک وظیفه مهم است، تصریح کرد: شرایط سخت تولیدکنندگان را مشاهده و بررسی کرده ایم و دولت سیزدهم با برپایی ستاد تسهیل و رفع منابع تولید اقدامات ستودنی در این مسیر انجام داده است.
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: توجه به برندسازی و اقدام برای توسعه آن یکی از راه‌های افزایش صادرات به شمار می‌رود. صیانت حقوقی از برندها از دیگر مطالبات فعالان اقتصادی است که سازمان نسبت به آن اهتمام ورزیده و اقدامات لازم در این خصوص را مورد بررسی قرار می‌دهد.

امیررضا رجبی  در دهمین مراسم معرفی و تجلیل از برندهای برتر استان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف تدوین برنامه استراتژیک برای واحدهای صنعتی ماندگاری و حفظ بقای محصول یا خدمات واحدهاست. مسیر دستیابی به این مهم وابسته به نمانام یا همان برند است. در واقع نمانام راز ماندگاری صنایع در فضای بازار و مشتریان محسوب می‌شود.  

وی افزود: برند تنها محدود به محصول نیست بلکه وجهه‌ای از شخصیت و چارچوب یک واحد تولیدی و کارکنان آن را برای مشتریان نمایان می‌کند.   

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: به تازگی در معاونت تجارت و خدمات سازمان، اداره خدمات کسب‌ و کار شکل گرفته که یکی از وظایف آن توسعه خدمات برندینگ به واحدهای اقتصادی در داخل و خارج کشور است. با تاسیس این اداره به زودی شاهد تحولات مثبت و مطلوبی در حوزه برندینگ خواهیم بود.  

رونمایی از برنامه کلان استراتژیک برندینگ کشور طی ۳ ماه آینده

رجبی خاطرنشان کرد: برنامه کلان استراتژیک برندینگ در وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک بخش خصوصی در دست تدوین است که طی سه ماه آینده رونمایی خواهد شد.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر ارزش‌گذاری برند در صنعت کشور مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آن نگاه ویژه‌ای می‌شود. اهمیت این موضوع در معاملات شرکت‌ها نیز دیده می‌شود و فعالان اقتصادی به جایگاه برندینگ در تعاملات تجاری پی برده‌اند. در معاملات بورسی نیز نگاه ویژه‌ای به برندینگ می‌شود.