اخبار سال 1396

رئیس اتاق اصناف مشهد: توسعه کسب و کار و اشتغالزایی با حمایت از "برندهای ایرانی" محقق می‌شود‌

اشتراک گذاری

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اجرای طرح تکاپو گفت: برندها تاثیر بسزایی در توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار داشته و کمک بزرگی به اجرای این طرح می‌کنند.

محمود بنانژاد با بیان اینکه برند، لوگو و نشان تجاری اسامی است که هویت یک کالا را مشخص و آن را ارزشگذاری می کند، اظهار داشت: فردی مدت‌ها کار می‌کند تا کالایی با کیفیت و نوآوری تولید کند که شاخص‌های برتری نسبت به سایر کالاها داشته باشد و از این طریق به کالای خود هویت بخشیده و حتی می‌بینیم که برخی مواد شوینده و یا غذایی با نام همان نشان تجاری شناخته می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: نشان تجاری چیزی است که بسیار سخت به دست می‌آید اما حفظ و نگهداری آن سخت‌تر است چون باید استانداردها و کیفیتی که سبب جلب اعتماد مشتری شده حفظ شود در همین راستا مشاهده می‌کنید که بسیاری از شرکت‌های تجاری در دنیا زمانی که خطایی در کالای آنها رخ می‌دهد با جمع‌آوری آن کالا و پرداخت غرامت، ارزش برند خود را حفظ کنند.

بنانژاد تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر برخی از شرکت‌ها با وجود اینکه کالاهای بسیار خوب و نوآورانه‌ای را تولید می‌کنند اما تمایلی به ثبت برند خود ندارند و این موضوع را ناشی از این می‌دانند که با ثبت نشان تجاری مشکلاتی از قبیل مالیات و بیمه برای آنها ایجاد می‌شود.

وی افزود: اینکه با مطرح شدن یک شرکت مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی ایجاد می‌شود صحت دارد چون متاسفانه برخی از دستگاه‌ها به جای اینکه مشوق افراد باشند به دنبال دریافت درآمد برای خود هستند، اما خوشبختانه با برگزاری همایش‌های آموزشی و تخصصی همانند همایش نشان تجاری که چند سالی است توسط انجمن مدیران برگزار می‌شود دانشی در بین فعالان اقتصادی به وجود آمده که برند خود را ثبت و بعد از پایان همایش نیز جهت گرفتن مشاوره به تشکل‌ها مراجعه کنند که این موضوع اثر مثبت این همایش بوده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه طرح تکاپو با هدف توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال توسط وزارت کار در کشور اجرایی می‌شود، اظهار داشت: باید توجه داشت که برندها تاثیر بسزایی در توسعه کسب و کار داشته و کمک بزرگی به اجرای این طرح می‌کنند به عنوان مثال شرکتی که برند معتبری دارد و بازار را از آن خود کرده برای تولید بیشتر باید از تولیدکننده‌های کوچک نیز استفاده کند در نتیجه بازار فروش تولیدات خود را رشد می‌دهد و به توسعه کسب و کار کمک شایانی می‌کند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: با کمی حمایت از برندهایی که در کشور داریم و یا حتی کمک به برندسازی می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی باشیم همانند کشور ترکیه که با حمایت از برندهای خود هم اکنون در حال گرفتن بازارهای منطقه است.