اخبار سال 1396

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی: برند حلقه مفقوده تولیدات داخلی/ بدون برند نمی توان جایی در بازارهای جهانی داشت

اشتراک گذاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از برند به عنوان حلقه مفقوده تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: بدون برند نمی‌توان جایی در بازارهای جهانی داشت.

مسعود مهدی‌زاده مقدم با بیان اینکه در حوزه برندسازی نسبت به سایر کشورها حتی کشورهای همسایه خوب عمل نکرده‌ایم، اظهار داشت: بی‌تردید، نشان تجاری یا برند شناسنامه کالا برای ورود به بازارهای داخلی و خارجی بوده و توجه به آن ضروری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی از برند به عنوان حلقه مفقوده تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: اگرچه در کشور کالاهای با کیفیت تولید می‌شود، اما با توجه به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند هدف‌گذاری در زمینه برندسازی نداشته‌اند و تمرکز خود را بیشتر معطوف به بازارهای داخلی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: از سال‌های گذشته، برندهای معروف و مشهور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و هنوز هم با ارائه خدماتی متمایز در حال توسعه فعالیت‌شان هستند، این در حالی است که ما تازه به فکر آگاه سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه ثبت نشان تجاری افتاده‌ایم.

مهدی‌زاده مقدم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه توجه به برند و برندسازی تا چه میزان به توسعه کسب و کار کمک می‌کند؟ عنوان کرد: از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب و کاری چه در سطح خرده فروشی و چه در سطح تجارت جهانی تعیین نشان تجاری برای کالاست، چون کارکرد آن نشان تجاری است که امکان اتصال به بازار رقابتی را برای هر شرکتی مشخص می‌کند.

وی بیان کرد: نشان تجاری باثبات سبب ارزش‌آفرینی و درآمدزایی می‌شود و به نوعی توسعه کسب و کار را به همراه دارد، علاوه بر این، امسال انجمن مدیران صنایع خراسان همایش نشان تجاری را با رویکرد توسعه کسب و کار برگزار می‌کند، اقدام بسیار موثری هم برای ثبت برندها و هم در راستای رونق اقتصادی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درخصوص موانع برندسازی اظهار داشت: شاید بتوان بزرگ‌ترین مانع برندسازی را درک اشتباه ذهن برخی کارفرمایان و شرکت‌ها دانست که تصور می‌کنند، برندسازی طی چند ماه اتفاق می‌افتد، اما در حقیقت برندسازی فرآیندی چند ساله است که باید در فعالیت‌های بازاریابی وارد شود.

مهدی‌زاده مقدم یادآور شد: امروزه بدون داشتن برند هیچ کالایی در هیچ جای دنیا جایگاهی در اقتصاد جهانی ندارد، چراکه مردم بیشتر از اینکه بخواهند کالا بخرند برند می‌خرند و ما باید برای نجات اقتصاد کشور از رکود و فاصله گرفتن از صادرات تک محوره به سمت برند و برندسازی حرکت کنیم.