اخبار سال 1397

فعالان حوزه برندسازی باید از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند

اشتراک گذاری

رئیس اتاق اصناف مشهدمقدس گفت: فعالان حوزه برندسازی باید از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند.

محمود بنانژاد با بیان اینکه بیش از 10 برند صنفی و خدماتی در مشهد وجود دارد، اظهار داشت: امروز این برندهای صنفی به صورت علمی هم وارد ماجرا شده‌اند و به دنبال بررسی نیاز مشتریانشان هستند زیرا برندینگ دیگر از سطح نشان تجاری و لوگو خارج شده و نیازمند علم بازاریابی، نگهداری، بازخورد نظرات مشتریان و بهبود عملکرد براساس خواسته متقاضیان است.

وی با اعتقاد بر اینکه ایجاد برند از سوی صنایع و اصناف مزیت‌هایی به دنبال دارد و در خدمات به مشتریان هم تاثیرات خاصی می‌گذارد، خاطرنشان کرد: برند با کنترل کیفیت و تبلیغات ایجاد می‌شود اما نگهداری از برند سخت‌تر از ایجاد آن است زیرا خدمات و و کالاها باید همواره در چارچوب استانداردها باشد تا آن برند حفظ شود؛ همانطورکه صنایع بزرگ دنیا با کوچکترین اشکالی در کالای خود آن را از سطح بازار جمع می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: هر چند این اقدام برای آنها ضررهایی به دنبال دارد اما کمتر از آسیب رسیدن به برند آن شرکت است. بنابراین، ایجاد برند حمایت از حقوق مصرف‌کننده را به دنبال دارد و تولیدکنندگان و اصناف صاحب برند همواره اشکالات را رصد می‌کنند و در جهت رفع آن گام برمی‌دارند.

بنانژاد درباره اقدامات انجام شده برای تشویق واحدهای صنفی و صنعتی استان به برندسازی اظهار کرد: برگزاری همایش برندینگ در 5 سال گذشته از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان هر چند ممکن است از دید عده‌ای تنها یک همایش باشد اما در واقع سبب تشویق بسیاری از صنعتگران و اصناف به برندسازی و یا بالا بردن اعتبار و ارتقاء برندشان شده است تا جایی که در سال گذشته واحدی صنفی به عنوان یکی از برندهای برتر معرفی شد. از طرفی ما در اتاق اصناف در کنار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان دوره‌های آموزشی و همایش‌هایی در این زمینه در دستور کار داریم.

رئیس اتاق اصناف مشهد با گلایه از عدم حمایت دولت از برندهای صنفی اظهار کرد: اولین ورود دولت در مقابل صنفی که کالایی با  برند خاص تولید می‌کند، در حوزه مالیات‌ستانی است و هرکسی برند شود باید مالیاتی آنچنانی بدهد در حالی که وضع باید بالعکس باشد و برای افرادی که به برندسازی همت کردند، تشویق‌هایی مثل معافیت مالیاتی اعمال شود.