اخبار سال 1397

شب برندهای برتر در مشهد

اشتراک گذاری

استاندار خراسان رضوی:

برندسازی زمینه حمایت از بازار را فراهم می‌کند

استاندار خراسان رضوی گفت: ما باید با برندسازی از بازارهای خود حمایت کنیم.

علیرضا رشیدیان در ششمین همایش برندینگ در مجتمع ساپکو، اظهار کرد:  در حال حاضر موضوع برندینگ مورد قبول همه واقع شده و شهردار مشهد نیز در این راستا در حوزه شهری با قرار دادن تبلیغات شهری در حوزه برندهای خراسانی اقدام بسیار خوبی انجام دادند.


وی ادامه داد: این پایبندی مردان و زنان بزرگ ما در حوزه تولید زمینه رشد خوبی را فراهم کرده است و جای بسی تقدیر دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امروز در عرصه تولید نمایش "ما می‌توانیم" خوش می‌درخشد و تولیدکنندگان ما توانستند در شرایط مختلف از موانعی که بر سر راه خود حس کردند فائق شوند.

 رشیدیان خاطرنشان کرد: مردم ما و بخش خصوصی این ظرفیت و توانمندی را دارند تا بر مشکلات خود فائق آیند و ما توانستیم از تمامی شوک‌های ناگهانی که در هنگام سختی بر ما وارد شده موفق و پیروز خارج شویم.

وی تصریح کرد: ما توانستیم در این شرایط به نوعی عمل کنیم که به یک ثبات مناسب برسیم. یک مصوبه ای وجود داشت که برای واحد‌های تولیدی ما مشکلاتی را به‌وجود آورده بوده که با پیگیری وزیر صنعت توانستیم این مصوبه را اصلاح کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما باید با برندسازی از بازارهای خود حمایت کنیم. ما در این ۴ ماهه اول سال علی رغم مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داشتیم اما در بخش تولید و صادرات رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم و امید داریم این امر ادامه پیدا کند.

رشیدیان اضافه کرد: امیدواریم در آینده نیز در عرصه تولید شاهد فعالیت نیروهای جوان باشیم‌ و راه پیشکسوتان عرصه صنعت را دنبال کنند.


چالش اصلی امروز ما برای مشهد برندینگ شهری نیست، زیرا ما برند هستیم. چالش اصلی ما ماندگاری زائر است.
قاسم تقی زاده خامسی در ششمین همایش برندینگ در مجتمع ساپکو، اظهار کرد: امروز صحبت کردن از برندینگ کار سختی است، باید امروز به اینکه چه اقدامی انجام دهیم تا تولیدکننده سرپا بایستد بیاندیشیم.
وی ادامه داد: در شهرها زمانی که به دنبال برندینگ شهری هستند به سراغ یک رویدادها و یا یک‌سری کارهای ماندگار می‌روند که شهر خود به یک برند تبدیل کنند تا زمینه ورود گردشگر به شهر خود را فراهم آورند.
شهردار مشهد افزود: در شهر مشهد برندینگ ما امام رضا (ع) است، اگر ما ۳۰ میلیون زائر  داریم بخش عمده‌ای از آن به خاطر وجود این بارگاه ملکوتی است.
تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: لذا هرکاری که می‌خواهیم در مشهد انجام دهیم باید این را در نظر بگیریم حضور مردم در مشهد ابتدا به خاطر وجود امام رضا (ع) است.
وی تصریح کرد: زائری که به مشهد می‌آید علاوه بر زیارت عادت به رفتن به مکان‌های تفریح دارند. یکی دیگر از حوزه‌های برندینگ در مشهد وجود پارک‌های آبی است که زائران به این مکان‌ها نیز سر می‌زنند.
شهردار مشهد تاکید کرد: این ظرفیت‌ها در مشهد نشان می‌دهد که ما می‌توانیم علاوه بر موضوع زیارت به مسائل تفریحی و سیاحت نیز بپردازیم.
تقی‌زاده خامسی گفت: حدود ۲ ماه پیش یک نظرسنجی را در خصوص مولفه های گردشگری در مورد مشهد انجام دادیم، در آن متوجه شدیم که بعد از امام رضا (ع) خود شهر مشهد مورد توجه مردم واقع شده است.
وی اضافه کرد: همچنین موضوع خرید و بازارهای مشهد و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان ذیربط نیز مورد توجه مردم قرار گرفته بود. 
شهردار مشهد بیان کرد: چالش اصلی امروز ما برای مشهد برندینگ شهری نیست، زیرا ما برند هستیم. چالش اصلی ما ماندگاری زائر است. برای این امر برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ماندگاری مسافر را در مشهد افزایش دهیم.
تقی‌زاده خامسی گفت: همه مردم ایران هر ۳ سال یکبار به مشهد می‌آیند و تبلیغات تجاری تولیدکنندگان ‌در مشهد کارساز خواهد بود و باید به این امر به طور جد بپردازند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

برندینگ، زمینه حضور در بازارهای بین‌المللی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امروزه برندینگ زمینه حضور در بازارهای بین‌المللی را برای ما فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، راضیه علیرضایی در ششمین همایش برندینگ در مجتمع ساپکو، با اشاره به اینکه امروز در حد یک رفتار بین‌المللی برندهای خود را ارزی می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین امروز بنگاه‌های کوچک و بزرگ و صنفی خود را راهی رقابت‌های بین‌المللی می‌کنیم، در روزها و شرایطی که بر ما سخت گرفتند دور هم جمع می‌شویم و چنین مراسماتی را برگزار می‌کنیم و برای حضور در بازارهای بین‌المللی برنامه‌ریزی خود را لحاظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که امروز برای کشور خود به دست آوردیم نتیجه تلاش و زور بازوی خودمان بوده است و کشورهای دنیا نیز بر این امر اذعان دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: امروزه همه تشکل‌ها خیلی محکم پای اهداف خود هستند، ما آدم‌های سخت‌کوشی هستیم و برای حفظ ارزش‌های خود از دیرباز تلاش کردیم.

علیرضایی خاطرنشان کرد: امروز همه ما قدرت آن را داریم که نشان دهیم توان رفع مشکلات خود را در همه زمینه‌ها داریم، قدرت ما در این است که خودمان توان نقد یکدیگر را داریم و اصلاحاتی که لازم بوده را نیز اجرایی می‌کنیم.

در ادامه نیز مسعود مهدی‌زاده مقدم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: ما همواره از توانایی‌هایی که دوستان در ساخت قطعات و تعمیر آن دارند استقبال می‌کنیم و می‌توانیم از توانایی‌های آن‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که شرکت‌های توانمند استان شناسایی شوند تا نمایشگاهی در خصوص رفع نیاز صنایع بزرگ برگزار شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: ما به دنبال پیگیری خوشه‌های صنعتی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود این بخش نهایت بهره را ببریم.

مهدی زاده مقدم تصریح کرد: سال گذشته ما تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه فردوسی مشهد امضا کردیم و یکی از شهرک‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

وی ادامه داد: در بخش بازار فروش نیز با حضور در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی زمینه های بازاریابی را برای خود فراهم کردیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

کشور، نیازمند بنیاد حمایت از برند است

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: جهت ارتقا نام و تعالی برندها در ایران که یک سرمایه‌گذاری است باید بنیاد حمایت از برند را در ایران بنیان گذاری کنیم و در این امر اتاق بازرگانی نیز ما را همراهی کند.

 علیرضا اشرف در ششمین همایش برندینگ در مجتمع ساپکو، اظهار کرد: برندها از منظر اقتصادی در دنیا جزو سرمایه شرکت‌ها هستند، آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد درآمدهای شرکت‌ها ناشی از برند است. همچنین در کشورهایی که برند جا افتاده قیمت تمام شده نیز کاهش یافته است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: برای یک تولید خوب و حفظ برند تولیدکننده و یا تاجر باید دقت لازم در کیفیت و کمیت کالای خود بکار ببرد.

اشرف خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که برندینگ را سرمایه خود قرار داده‌اند، هر هزینه‌ای را که برای این امر کردند در مدت کوتاهی توانستند آن را بازگردانند.

وی تصریح کرد: برندینگ خود به تنهایی یک نوع تجارت است و صنعتگران ما باید به این امر توجه لازم را اعمال کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و ستون‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، برند است و انجمن مدیران صنایع در این بخش به خوبی عمل کرده است.

اشرف تاکید کرد: باید یک بنگاه و بنیادی داشته باشیم که به داد برند برسد، لذا پیشنهاد می‌کنم که ما در کشور نیازمند یک بنیاد حمایت از برند هستیم.

وی بیان کرد: باید همه باهم مشارکت داشته باشیم که اگر در ایران یک برندی دچار تنش و‌ مشکل شد، نباید بگذاریم اسم آن از بین برود.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اضافه کرد: برندهای مشهور در دنیا می‌تواند مشتری را هدایت کند و به همراه خود زمینه صرفه جویی را نیز فراهم آورد.

اشرف با طرح این پرسش که چرا برند زمینه صرفه جویی را فراهم می‌کند، گفت: زیرا به نوعی تفهیم می‌کند آنچه که من به تو معرفی می‌کنم هزینه تو را کاهش می‌دهد.

وی افزود: جهت ارتقا نام و تعالی برندها در ایران که یک سرمایه‌گذاری است، باید بنیاد حمایت از برند را در ایران بنیان گذاری کنیم و در این امر اتاق بازرگانی نیز ما را همراهی کنند.

در ادامه این مراسم نیزمحمدحسین روشنک اظهار: در حال حاضر برندهای برتری در استان وجود دارد که باید از آن‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی ادامه داد: برند مخصوص یک کالا نیست، اولین برندی که می‌توان از آن یاد کرد خود انسان است. انسان به عنوان برندی بوده که خداوند آن را خلق کرده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: مدتی بود که بخشنامه جدید ارزی که ابلاغ شد، ماده ۵ را داشت که کسانی ثبت سفارش کرده بودند در هنگام ترخیص کالا باید مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند که این بند در هیات دولت منتفی شده است. 

روشنک خاطرنشان کرد: سال‌ها است که بر موضوع برند و تولید بدون کارخانه‌ها در دانشگاه‌ها با عناوین دیگر تدریس می‌شد، بسیاری از موارد در دانشگاه و کتاب‌های ما موجود است که متاسفانه به فضای کسب و کار باز نمی‌گردد و به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: بسیاری از موارد هستند که از علم به عمل منجر نمی‌شوند،  امروز خوشحال هستم که برند یک سربلندی برای کشور ما به همراه می‌آورد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: همه ما می‌توانیم از انتقاد به عنوان ابزار استفاده کنیم، اما باید انتقاد به عنوان اصلاح مورد استفاده قرار گیرد.