اخبار سال 1398

صادرات 38 میلیون دلاری برندهای خراسان رضوی به بازار بورس

اشتراک گذاری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه برندسازی در استان به‌خصوص در حوزه صنعت غذا رشد و موفقیت‌های قابل توجهی داشته است، گفت: گواه این موضوع صادرات 38 میلیون دلاری برندها و ورود شرکت‌های به‌نام خراسانی به بازار بورس است.


مسعود مهدی‌زاده مقدم با بیان اینکه بزرگ شدن بازارهای بین‌المللی و صادرات یک نیاز اصلی برای توسعه واحدهای صنعتی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: نام و نشان تجاری و یک برند معتبر کمک فراوانی به‌تسهیل امور در بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: در بازار رقابتی سال‌های اخیر و با پیشرفت شبکه‌های مجازی و فعالیت‌های تبلیغاتی برندسازی در خراسان رضوی رشد چشمگیری در میان واحدهای صنعتی داشته و یکی از ارکان اصلی موفقیت کسب‌وکارهای خرد، کوچک و متوسط بوده است.

وی با بیان اینکه برندسازی در استان به‌خصوص در حوزه صنعت غذا رشد و موفقیت‌های قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: گواه این موضوع صادرات 38 میلیون دلاری برندها و ورود شرکت‌های به‌نام خراسانی به بازار بورس است.

مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: برندینگ به‌نوعی شناسنامه واحد صنعتی به‌شمار می‌رود و بزرگترین مزیت آن ایجاد اطمینان در ذهن ناخوداگاه مصرف‌کننده از کیفیت محصول مورد نظر است علاوه بر این استفاده از ظرفیت خالی سایر واحدهای تولیدی (تولید بدون کارخانه) سبب حرکت بیشتر در بخش تولید شده که می‌تواند دستاورد بهتر برای استان باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر واحدهای صنعتی و تولیدی در زمینه برندسازی کار خود را شروع کردند و اکثر مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی به اهمیت آن در بازارهای داخلی و خارجی پی برده‌اند و تلاش دارند تا فعالیت خود را گسترش دهند و سهم بازار خود را توسعه دهند، زیرا یک برند با ثبات سبب سودآوری و توسعه کسب‌وکار می‌شود که این امر و آگاهی مدیران با کمک و اقدام ارزشمند انجمن مدیران صنایع خراسان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان برند هستند، البته واحدهای صنعتی استان باید موفق‌تر در این زمینه عمل کنند، زیرا استان ظرفیت‌های صادراتی فراوانی دارند، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تلاش برای شناساندن برند خود گواه این مسئله است.

مهدی‌زاده مقدم با تاکید بر اینکه حمایت از برند حمایت از کالای ایرانی است، عنوان کرد: ایجاد بستر اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی مناسب، کمک به‌کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده، کمک به‌افزایش کیفیت محصولات و ایجاد برند مادر به‌نام برند ایرانی می‌تواند در حمایت از برندها بسیار مؤثر باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برند عامل اصلی شناخت محصول بوده که در درجه اول کیفیت محصول و سپس قیمت، آن را از دیگر برندها متمایز می‌کند، برندسازی بخش اصلی کسب‌وکار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و هرچه در این راه با آگاهی قدم برداریم فرآیند کسب‌وکار به‌بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و به اهداف خود در بازارهای داخلی و خارجی به‌ویژه در بحث صادرات دست می‌یابیم.